miercuri, 29 august 2007

Reteta pentru iaurt

Zilele astea fuse mare scandal cu iaurturile Danone in particular, si in general cu oferta din supermarketuri. In cele din urma concluzia este ca iaurturile de la Danone au dioxina in cantitati rezonabile. Ce e aia dioxina nu prea stiu, numai ca tot ma inteb ce naiba cauta in iaurtul meu.... ca eu nu am chemat-o. In iaurtul ala si exista si ceva guma de guar, geluri, amidon modificat .... si alte chestii ,ca te intrebi cum reuseau sa faca taranii nostrii iaurt fara atatea "bunatati".
De ceva vreme prefer sa fac iaurtul acasa, si sa evit pe cat posibil caricaturile alea de iaurturi din magazine.
E foarte simplu sa faci iaurt: iei niste lapte, de unde vrei tu ( de preferat de la vaca si nu de la magazin ) si il fierbi sau nu dupa cum consideri ca e mai bine pentru tine dar il incalzesti un pic si pui in el 2-3 linguri de iaurt si il tii undeva la caldura ( adica nu in frigider ). In functie de temperatura din camera iaurtul e gata in 2-3 zile. Daca vrei iaurt cu fructe, iei iaurtul asta simplu si pui fructele in el si cu ceva miere inainte de a minca.

PS 1 : daca un produs nu se strica dupa un numar de zile rezonabil este sigur ca are niste contributii din partea furnizorului. Ce face el cu afacerea lui e treaba lui, ce faci tu cu corpul tau .. este decizia ta...

PS 2 : cateva competari mai sunt aici.

8 comentarii:

niko spunea...

Cata dreptate ai ....

A cleaner spunea...

Multumesc, o sa incerc sa fac si eu dupa indicatiile tale :)

Marta spunea...

Ai perfecta dreptate cu iaurtul si defapt cam toate alimentele astea din comert..".preparate ", "imbunatatite" ar trebui inlocuite cu cele de casa...dar nu prea avem posibilitati, cel putin cei de la orase. Din pacate atatea produse alimentare, aratoase, frumos ambalate si etichetate, ne fac rau.,foarte rau !..Chiar eu ma chinuiesc cu o flora stomacala stricata, de pe urma alimentatiei din comertul nostru. Reteta ta de iaurt ,o fac si eu ,exact la fel si este foarte gustoasa.Daca mai ai si alte retete,de alimente care se pot prepara in casa....sunt pe faza !

geany spunea...

Asa este....ce faci cu mana ta , se numeste lucru manual.Eu fac frecvent iaurt cu fructe pentru fiul meu si vreau sa va spun ca atunci cand ne ducem pe la super marketuri nici nu se mai uita la sectorul cu.....Danone. Va imaginati cate chimicale baga in ele ca sa tina 0 lun. Va pup si va sfatuiesc sa faceti totul in casa.

Marta spunea...

Ma bucur ca scri asa ceva si ca esti constienta de asta.Eu demult fac asa ceva...f.f.f.rar mi se intampla sa consum ceva preparat din comert........ai perfecta dreptate si ce bine ar fi daca am face front comun in aceasta privinta...noi mamele !!!!!! Te pup

Flavia Emilia Banu spunea...

Multumesc mult, abea astept sa fac iaurt!!
Eu in fiecare dimineata fac lapte cu fructe - un pahar rece cu lapte si cateva fructe taiate felii:fructe de padure, ciresi, piersici, capsuni si banane (banane trebuie neaparat daca vreti o consistenta mai groasa; deasemenea, indulceste) Nu trebuie neaparat atatea fructe, ce aveti prin casa. Puneti totul in blender sau folositi un mixer electric si voila!! Facut in casa, proaspat si fara conservanti. Bine-nteles, inghitem probabil ceva insecticide dar trebuie sa ne multumim cu ce avem. Pofta buna!!

Chris spunea...

multumesc pentru idee.
eu folosesc iaurt de capra si fructe de padure in perioada asta. am sa incerc si cu lapte, insa nu chiar rece, mai la temperatura camerei (medicina traditionala chineza spune ca asa ar ajuta mai bine rinichii

Anonim spunea...

am pus aici un post, poate e de folos cuiva (Mirofora)
http://www.douamaini.ro/cum-sa-faci-iaurt-de-casa/